Manuela Panaitescu

Licenţa Creative Commons
Acest articol este pus la dispoziţie sub Licenţa Creative Commons Atribuire 4.0 Internaţional


CHANGE MANAGEMENT IN TOURISM IN THE CONTEXT OF THE COVID 19 PANDEMIC

Manuela Panaitescu, Petronela Renea

Abstract
   Tourism is an important sector with an impact on the development of a country’s economy. The main benefits of tourism are generation of income and creation of jobs. For many countries it is the most important source of well-being. The dizzyingly rapid spread of COVID-19 infections has caused Romania to face a crisis situation for the management of which it is striving to find solutions. The impact of the crisis is strongly felt both in terms of the capacity of economic agents to manage human resources, but also in terms of trade relations with business partners. The situation we are in, but especially the one we want to reach, requires urgent and radical measures. The main objectives of the managers must be: removing tourism from its critical state and resetting the entire hospitality industry, positioning itself on other coordinates, taking into account global trends in the field and considering the successful international models and local specificities. One of the unexpected effects of this pandemic is that organizations have acknowledged the benefits of digital transformation. Given the long-term coexistence with some restrictions, companies are more inclined to analyze their processes and procedures and rethink their operations, so that remote work becomes the new mode of operation.

Key words: management, digitalization, innovation in tourism, digital transformation


MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII ÎN TURISM ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI COVID-19

Manuela Panaitescu, Petronela Renea

Rezumat
   Turismul este un sector important cu impact asupra dezvoltării economiei unei ţări. Principalele beneficii ale turismului sunt producerea de venit şi generarea de locuri de muncă. Pentru multe ţări este cea mai importantă sursă de bunăstare. Propagarea cu rapiditate ameţitoare a infecţiilor cu COVID-19, a făcut ca şi România să se confrunte cu o situaţie de criză pentru gestionarea căreia se străduieşte să găsească soluţii. Impactul crizei se resimte puternic atât la nivelul capacităţii agenţilor economici de a gestiona resursele umane, dar şi la nivelul relaţiilor comerciale cu partenerii de afaceri. Situaţia în care suntem, dar mai ales cea în care ne dorim să ajungem, impune luarea unor măsuri urgente şi radicale. Obiectivele principale ale managerilor trebuie să fie: scoaterea turismului din starea critică în care se află şi resetarea întregii industrii a ospitalităţii, poziţionarea pe alte coordonate, care să ţină seama de tendinţele mondiale din domeniu, luarea în considerare a modelelor internaţionale de succes dar şi a specificităţilor locale. Unul dintre efectele neaşteptate ale acestei pandemii este faptul că organizaţiile au realizat beneficiile transformării digitale. În condiţiile în care se vorbeşte de convieţuirea pe termen lung cu unele restricţii, companiile sunt mai înclinate să îşi analizeze procesele şi procedurile şi să-şi regândească operaţiunile, astfel încât lucrul de la distanţă să devină noul mod de operare.

Cuvinte cheie: management, digitalizare, inovaţie în turism, transformare digitală